livetsommirakel

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Emelie - 3 juli 2010 18:47

Sitter just nu och funderar på vad ni där ute har för åsikter om hästhantering? Hur ska eran veterinär/hovslagare hantera eran häst? Ska han/hon ha tålamod och vara lugn eller ska han/hon säga ifrån ordentligt. Vissa hovslagare slår raspen i magen på hästar, andra sparkar om hästen "rycker" till lite pga olika anledningar, vad är okej egentligen? Är det okej att sparka hästen i magen för att hästen rycker/små sparkar lite? Eller ska man mer hålla fast benet och kanske "slå till" hästen på rumpen och säga nej? Hur gör du? och hur vill du att din hovslagare ska göra? Vet även vissa som spöar upp sina hästar om hästen lägger öronen bakåt i hagen, är detta verkligen okej? det tycker i alla fall inte jag.. jag tror inte alls att ett betende blir bättre för att man slår/sparkar hästen när den gör fel, nej snarare tvärtom. Hästen blir ju bara rädd för dig, förknippar dig med smärta och obehag. Jag ser hellre att man förstärker och förändrar beteenden med POSITIV förstärkning.. att man uppmuntrar RÄTT beteende och ingonerar FEL.. Vad tror ni? tror ni det blir bättre av att slå hästen? Eller blir det bättre att belöna vid minsta rätt ? och ingonera fel?

Lilla älsklings grabben får pryda inlägget (: glöm nu inte bort att lämna DIN åsikt!  

Av Emelie - 3 juli 2010 16:00

Sitter här nu och funderar på vad folk gillar mest, att ha och använda cam eller att inte ha cam? Och varför har man cam? vad är vitsen med det lixom? jag själv kan ju säga att jag tycker det är kul att se dem man chattar med, känss roligare på något vis och inte lika "ensidigt". Man får se personen och det är helt plötsligt inte en dator man skriver med, utan en människa. Man kan göra fula grimaser och ja, det känns mer naturligt helt plötsligt. Däremot tycker jag det är jobbigt att själv behöva ha cam på, vad detta kommer sig vet jag inte men tycker inte alls om det x) haha ! Detta är dock min åsikt och jag undrar nu vad DIN åsikt om detta är? Det finns ju även mick man kan ha, så man kan prata med varandra också. Men vad är det för vits att sitta på msn om man pratar som i vanlig telefon? då kan man ju lika gärna prata i telefon med varandra? eller träffas Irl och prata.. eller vad tycker du?

En söt liten humla pryder inlägget (:  

Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards