livetsommirakel

Alla inlägg under maj 2010

Av Emelie - 28 maj 2010 21:00

Okej, jag vet att jag börjat bli dålig på blogga, men har mycket läxor, mycket hemma, sen mitt på allt har jag varit sjuk. Lixom, superdrygt, vart sjuk i en vecka nu, med hög feber, ont i lungorna, har hosta och kan knappt andas :( hoppas hoppas verkligen jag blir bra snart.


Försökt gå i skolan endå men inte funkat så värst kan jag ju säga, blitt tvungen att hjälpa min bror rida ut också, både han och Milou va jätteduktiga och jag gick halvt död brevid och ville bara hem hela tiden.


Nu senaste dagarna har jag gått ut nån halvtimme om dagen för att få frisk luft, mamma rastar hunden åt mig, lr ja hundarna blir det ju när syrran jobbar då har vi ju hennes med. Kan säga att dem e väldigt pigga, dem har ju inte fått sina promenader och dem renoverar taket hemma med så dem får ju inte va ute lösa på tomten nu heller.. men men blir nog bra till slut hoppas jag (:


Min älskade katt Blondie låg i mitt knä och såg film på youtube med mig förut <3 så en bild på det och några kort från när jag fotograferat kommer :)


      


Glöm inte kommentera och ha det bäst alla ! Hoppas inte att ni e lika sjuka som mig, puss på dig <3

Av Emelie - 23 maj 2010 13:22

Helgen har vart sådär, bråkade ganska stort med Andreas i fredags, på lördag morgon åkte jag, mamma, mina 3 syskon Moa, Amanda & Andreas och även min kusin Elias till Mösseberg. Min gullebjörn var självklart med och hon tyckte det var superkul! :) Fåglarna var däremot lite konstiga och läskiga, sån vill hon INTE ha hemma ^^ När vi kom hem så pratade jag i tele med Andreas.. verkade som att allt löse sig.. och jag skulle dit i veckan och va med han... Sen på kvällen bestämde han sig att han ville va singel.. göra som han vill och ja.. fattar inget men det e som det e, kanske bäst såhär endå?


Vi grillade hemma också förresten, supergott var det :D var faktiskt på gott humör och var aktiv hela lördagen, hoppade hopprep och studsmatta med alla små barnen som var här ^^


Nu idag, (söndag) vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. ska i alla fall packa ihop lite, imorn åker jag till mormor efter skolan (: Tror jag skulle umgås med Linus också efter skolan :) får se vad jag hittar på :)


Nu lite bilder ifrån Mösseberg (:  Och som ni ser på kort nmr 2, så fastnade även jag på kort (:           

Av Emelie - 21 maj 2010 22:29

Asså, jag fattar inte ?! varför i hela friden håller du på såhär?!?! Du har valt helt FEL dag att bråka med mig ska du veta, att du ens tror själv att jag tror på att du ska sova kl 9 på en fredag?! det gör du inte ens på en vardag! Och att skita i mina frågor, försöka anklaga mig att va sur på inget? jag har STOR rätt att va förbannad nu ! Du har skaffat dig för många problem ska du ha klart för dig !


Av Emelie - 20 maj 2010 12:45

Idag har jag vart tsm med underbara söta Andreas i en månad <3 Du är verkligen så supergullig mot mig, visst jag har retat mig en hel del på dig sista tiden och vart välldigt lättretad. Och ja jag hör massa saker från i stort set.. ALLA om att jag slösar tid på dig.. men om dem bara fick se det jag får se så hade dem inte sagt så <3 Visst har du brister, men vem har inte det ? jag har också brister och ska man leva med nån så får man leva med deras brister också! (:


Vill i alla fall du ska veta att jag verklige tycker om dig Andreas och att jag e glad att det e vi, tror verkligen på oss :)


Tyvärr blir det ingen bild på mig och sötnöten tsm för vi inte har någon ännu, men en fin liten sommarbild får duga åt er idag (:


  

Av Emelie - 16 maj 2010 23:50

Japp, nu sitter man här.. IGEN! haha :) har gött tråkigt, chattar med dem bästa på msn, Alex, Robban och Johan <3 Sitter även på bdb, youtube och facebook :) Ta en titt in på bdb vetja ! LivetSomMirakel heter jag där med (:


Jag tänkte du dumpa lite musik tips på er (: min favorit artist är den vackraste i världen, nämligen Calle Kristiansson ! Puss på han (:


Några bra låtar nu då (:


Calle Kristiansson - Bad day

Calle Kristiansson - To be with you

Calle Kristiansson & Mariette - Someone new

Calle Kristiansson - Walking in memphis

White Lion - When the Children cry

Rise Against - Hero Of war

P!nk - Fun house


hmm.. ja jag har MASSA favorit låtar som jag växlar mellan (: men dessa gäller just nu (: kanske du kan kommentera dina hetaste låtar? (: Puss på dej !   bild på den bästa i världen, finns INGEN som kan ta DIN plats ! <3 Älskar dej Ninja ! Now and forever ! <3

Av Emelie - 16 maj 2010 16:46

Idag är en sån där dag, då man absolut inte ska retas med mig.. haft de senaste dagarna likadant men idag kommer jag ta ut allt på nån.. det känner jag på mig.. (: undra vem den "lyckliga" blir?


Jag funderar även på allt idag, har så många frågor men inga svar.. t.e.x vad är jag till för? vad är du till för? jag undrar om ALLT idag, förstår lixom ingeting.. ser inte meningen med nått.. vill även ut och jogga och bara låta alla tankar och funderingar fara sin väg.. men i detta vädret.. NEJTACK! Och flugorna, ja uch.. finns inget värre asså.. hemska små djur.. flyger runt med vilket syfte då? INGET ALLS ! uch uch ! dem bara retas och är allmänt jobbiga och äckliga.. min lilla honkatt har tagit alla flugor i huset.. utan en.. den lyckas hon inte ta.. han e för envis.. och hon e för tjock.. väntar ungar gör hon.. får väll se hur det blir =)


Syrran och hennes kille va ute och drack igår.. ligger bakfulla båda två och jag vill in till Vara :( får tokdamp om jag ska sitta här hemma själv länge till -.-' lixom, orkar inte ! x) nej du, nu ska jag upp och tjata på dem lite mer.. kanske kanske dem ger med sig ? Ha det bäst allihopa och puss på dig <3  

Av Emelie - 15 maj 2010 16:28

Jag tog ut Lilla Milou på en promenad idag, han har haft fång stackarn och inte fått tränas. Men nu ska jag börja igen :) Startade med en lugn promenad runt Asko. Tog ca 60-80 minuter då han stannade och såg spöker överallt ^^ han va ganska pigg kan man säga :) Stått i ett par veckor ju! :(


Men ja, han taktade, var nyfiken, kollade på allt.. naffsade som vanligt ja :) så han e ju sig själv igen i alla fall :)


Travade med han en bit också, drev på rejält så han fick länga ut traven ordentligt, riktigt fin trav hade han idag :) han brukar fuska så annars, lyfter benen uppåt men inget frammåt.. så ja.. ser inte ett dugg bra ut ibland.. men idag rörde han benen riktigt vackert, sprang brevid och kunde inte sluta kolla på benen! :p ahaha äkta hästnörd asså! (Y)


Fattade inte heller hur jag kunde svettas så mycket, t.o.m Milou var svettig.. fick min förklaring när jag kom hem och kollade termometern.. över 30 grader ute i solen.. ^^ inte så konstigt att man va varm och svettig :)


Men ja, lite bilder från dagens tur kommer nu :)

    

    



Glöm inte kommentera :D

Av Emelie - 13 maj 2010 19:05

ja nu var det längesen jag bloggade, vad ska man säga? har hänt mycket faktiskt. Kört traktor i skolan igen, gick kanonbra om man bortser från småfel ! ^^ Jenny körde in i Malin med :D klockrent ! :D haha :P


Och Malin min kära kusin skulle steka potatis i strösocker?! :o haha störda människa :D men men :P hon menade efter allt ströbröd :P Haft massa kul med min kära Malin <3 Underbart att träffa dig så ofta igen ! :D


Gjort Nationella i skolan med, gick väll sådär, visst.. hade svar på allt men känns endå som att jag slarvade för mycket.. får väll se, borde i alla fall ha G :)


Sitter hos min sötnos nu förresten :) och äter chooocklad :D haha älskar min chocklad ! :)


Nån helg framöver ska vi ha brännboll med, massa folk ska komma har jag bestämt ! :) Ni som känner mig kan ju bara stoppa mig när ni ser mig så kan jag ge er mer info :)


Juste, min älskade Ninja har fått eksem med :( stackars vovve, köttsår överallt :( hoppas hon blir bra snart :)


 Nej nu pallar inte jag skriva mer :D vi syns/hörs :D Pusshejs :) <3

Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards