livetsommirakel

Alla inlägg under april 2010

Av Emelie - 30 april 2010 10:20

Underbart med en ledig dag! längesen man kunde få sova ut ordentligt, riktigt skönt är det. Snart ska jag ta och ducha och göra mig i ordning, frukost har jag redan petat i mig, gott gott. Sedan ska jag åka bort till Johan, han ska hjälpa mig med mobilerna och sen ska vi ha massa kul :)


Och för er som är intresserade kan jag ju säga att min underbara hund har fått ett stort otäckt jack i huvudet, hon står och kliar huvudet på träden och har på nått vänster fått ett stort hack, det är nu infekterat och jag måste tvätta och smörja det varje dag, inte kul inte kul.. Aja hon älskar mig efteråt i alla fall.. hon ligger bara och surar i hallen en stund efter ^^ min söta lilla björn :)


På måndag är det studiedag för hela skolan.. UTAn mig, jo jag har nämligen stallet.. så börjar klockan 7 på morgonen.. jättekul.. verkligen! Fast om jag förstod Eta rätt så har jag bara 6 dagar kvar av stalltjänsten, har ju redan gjort en dag :) eller har gjort 2 ^^ men men, ska ringa henne sen och höra med henne :) kanske också får studie dag på måndag då? (A)


Nej nu ska jag allt gå och ducha  och klä på mig :)


Bilder och roligare blogginlägg kommer i sinom tid, när jag sitter på min egna data ! x'D sitter nämligen på mammas nya, har bara exempel bilder i denna så.. men men, ska sitta vid min också nån dag och ge er lite bilder :)




Av Emelie - 29 april 2010 20:45

Ja idag skapade jag denna blogg, här är det tänkt att jag ska skriva om ALLT möjligt i mitt liv, allt från mina djur, bestående av hundar, katter, fiskar och hästar... Till min galna men älskade familj, vänner och självklart skolan. Namnet valde jag för det passar väldigt bra, är ett stort mirakel hela jag nämligen.


I denna blogg kommer ni även kunna följa mina tankar och funderingar kring saker och ting, antagligen saker du aldrig någonsin funderat på förut, och aldrig trott att nån la ner energi på att fundera över.


kan väll börja med att sammanfatta dagen, dagen började med att en riktigt seg jag vaknade av 2 hundar som tjaffsade om vem som skulle ha den lediga platsen jämte mig i sängen, sega jag lyckades kravla mig upp ur sängen efter att ha snozat om klockan flertalet gånger. På bussen satt jag brevid sötnosen och halvsov, framme på station vakna jag till liv tillsammans med Helen och vi gick bort till Madde och gick vidare till skolan. I skolan var det full fart, galna och livade som vanligt.. hördes ganska bra ^^ 


Efter skolan åkte jag buss hem, med sötnosen igen :D halvsov även denna gången (A) väl hemma åt jag litegrann, bytte om till stallkläder och gick sen bort till stallet där jag hämtade hjälm och säkerhets väst som packades in i Jennys bil, för en resa för att provrida en 4 årig fullblods hingst. Fick dock fel adress och åkte runt i över en timma för att hitta rätt men gav upp och åkte hem, hon får en sista chans att ge mig rätt adress om hon vill ha min hjälp med hästen. Har andra som vill ha min hjälp.


Sen nu på kvällen har jag ätit, sms:at med sötnosen och Johan, självklart suttit vid facebook, bilddagboken och startat denna blogg med ! :)


Morgondagen är jag ledig från skolan, UNDERBART! åker till Johan under dagen och umgås med han istället, kanske man träffar sötnosen en stund med, får se vad jag orkar/hinner med :) 


Lovar att försöka fixa till bloggen så bra som möjligt så snabbt som möjligt, behöver bara lära mig saker och ting först :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards