livetsommirakel

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

lagar och funderingar

Av Emelie - 1 maj 2010 18:28

Okej, först och främst.. förlåt för 2 inlägg samma dag, men detta irriterar mig nått enormt !


Våra "kära" grannar som vi inte gillar på något vänster alls.. dem har idag tagit hem en gris, skärt halsen av denna i sitt hem.. fört en pinne från rumpa till munnen på denna stackarn och sedan hängt och grillat den över öppen eld, är detta verkligen tillåtet? Visst, att grilla en hel gris över öppen eld, det är säkert tillåtet och inget fel på det. Men sättet att ta ihjäl den på? det kan endå inte vara lagligt? det om nått måste ju vara djurplågeri? Att transportera grisen i en bild, tejpa igen munnen på den och sedan när man kommer hem skära halsen av den så allt blod rinner ut? Varför bara inte slakta "grisen" normalt? varför skära halsen av den? jo visst, det blir väll nått speciellt när man tömmer dem på blod levande och bla bla bla.. men är detta verkligen lagligt? Är det bara jag som är starkt emot sånt? Jag bryr mig absolut inte om hur dem tillagar sin mat.. om dem vill äta den rå eller grilla den hel.. men kan man åtminstone inte slakta djuren värdigt? varför göra det så brutalt? Vad tycker ni om detta? tycker ni att det är rätt att göra så här eller känner ni som mig?


Bilden är från mösseberg - Falköping


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 juli 2011 00:44

Såg att ni var en hel del som kommenterat och börjat följa denna bloggen, tänkte bara säga att jag inte varit inne på evigheter! Och det beror på att bloggen har flyttat till min egna hemsida - www.LivetSomMirakel.se där jag har kvar träningarna för ...

Av Emelie - 10 oktober 2010 15:29

Ja ni läste rätt, bloggen kommer nu flytta ihop med min andra blogg, www.hemlosadjur.bloggplatsen.se och nya adressen är numera www.LivetSomMirakel.se ! (: Den är fortfarande inte helt iordningsfixad men jag kommer nu finnas där istället. Jag hoppas ...

Av Emelie - 7 oktober 2010 13:01

Kattunge på 2 veckor hittades idag i en ladgård. Behöver GENAST ett hem där någon kan flaskmata den. Om det finns en katta med ungar skulle detta vara ett STORT + för den lilla ungen. Om ingen hör av sig snarast så är hoppet tyvärr borta för den lill...

Av Emelie - 6 oktober 2010 15:53


Ja som dem flesta av er vet, så finns det en ganska, eller ja väldigt stor press på människor, främst ungdommar i dagens läge att man måste vara smal. Kolla till exempel på "Americas Next Top Model", dem mulliga "modellerna" ser ut.. precis som mig? ...

Av Emelie - 5 oktober 2010 14:48

Vad är egentligen plastikoperationer bra för? Tycker killar verkligen att du är snyggare för att du har botox, silikon och ja gud vet allt i din kropp. Och kanske viktigast av allt, mår du BÄTTRE av att slänga ut hundratusentals kronor på att förstor...

Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards