livetsommirakel

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Emelie - 3 maj 2010 11:14

Ja nu kommer jag inte kunna blogga på ett ganska bra tag, har stalltjänsten i veckan och slutar 19:00 på kvällarna. Vilket gör att bussen hem redan har gått så kommer inte hem. Ska därför sova hos mormor hela veckan vilket gör att jag blir utan internet, vilket gör att jag inte kan blogga.

Hade tänkt att skriva lite vad som kommer hända i veckan nu innan jag åker istället. Och hade även tänkt skriva ett blogg inlägg om olika typer av förhållanden, låter det intressant?


Ja veckan då, idag måndag är jag ledig från skolan, börjar 15.30 i stallet och går till 17.00, sen börjar jag runt 19.00 och har kvällsfodringen igen, tråk tråk.. Hade tänkt ta med busponnyn Milou, men han har fått fång igen så han får stanna hemma, så vad ska man nu döda tiden med medan man väntar på kvällsfodringen? Dessa stalltider har jag hela veckan, förhoppningsvis har jag dock inte kvällsfodringen varje kväll vilket gör att jag kan komma hem nån dag i veckan och kanske vara med sötnosen. Har också en eftermiddag helt fri från stallet, UNDERBART!

Sedan har jag faktiskt ingen aning om vad som händer i veckan, allt återstår att se.


Ja nu till inlägget om olika förhållanden då.

Det finns ju olika sorters förhållanden och alla har vi olika åsikter och syner om dessa, och jag kan faktiskt bara säga vilken syn jag har på dem jag vet finns, kanske du kan kommentera din åsikt om dem olika typerna?

V börjar med Öppet förhållande, enligt mig har man ingen partner i denna typ, man är mer som vänner med förmåner, då man har rätt att göra vad man vill med vem man vill typ.

Sen i fast förhållande, är den typen jag föredrar, man håller sig till en partner och ja. Man är lixom inte bara vänner med förmåner, man är pojk och flickvän. Denna typ jag själv har och kommer hålla mig till. Lixom varför ska man hålla på med allt och alla? mycket bättre att hålla sig till en!

Sen kan man ju vara förlovade med, då är man i ett fast förhållande men har med ringar lovat sig till varandra, man har lovat trohet och fastslått sin kärlek till varandra. I vissa länder betyder förlovning att man ska gifta sin inom en tid med varandra, men så betyder det inte här i Sverige, i alla fall inte i mina ögon.

När man är gifta då, ja då har man vigt sig och hållt en cermoni, giftermål har i stort sett samma budskap världen över. Man ger sig till varandra, man blir varandras arvingar och man är inte "singel" längre. Man håller oftast en Möhippa eller en Svensexa innan för att fira "sista natten som fri". Man kan hålla sitt bröllop i stort sett vart som helst, på stranden, i hemmet eller i kyrkan som jag skulle tro är vanligast endå.

Sen att vara i ett förhållande med en partner av samma kön, det är inte en förhållande typ men många har fördommar om detta, vilket jag inte begriper mig på. Tycker det är lika rätt som "vanliga" människor som är med nån av motsatt kön. Tycker bara det är gulligt och riktigt fint när två människor av samma kön vågar visa sin kärlek för andra människor ! fortsätt så ! :)


Nej du, nu måste jag springa till bussen! annars misar jag den, ha det så bra alla och glöm INTE kommentera ;) Pusshejs hörs om ett par dar :)

Ett litet kort på mig och bästaste hästen Douglas ! <3  



Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards