livetsommirakel

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Emelie - 12 augusti 2010 21:00

Har nu packat och gjort klart allt för avfärd.. åker imorgon.. Börjar på måndag morgon kl 7.. ghaa upp klockan 5 igen! Fast eftersom jag nu har sovplats i skara över veckan räcker det faktiskt med 05:30! :D underbart ^^ haha.. aja, ska va i stallet i 3 dagar, sen på torsdag börjar "riktiga" skolan.. och nu gäller det! Ta dig i kragen Emelie! jag MÅSTE klara av detta nu.. jag MÅSTE få dem betyg jag vill ha.. oavsett vad det kommer krävas så SKA jag klara det!  Så svårt kan det ju faktiskt inte vara endå.. om jag bara planerar och bestämmer mig så kommer allt gå kanon! (: Hoppas jag x)


happ, i alla fall nu till det jag skulle säga! Är i skara hela veckan och kommer hem till helge, och det e då jag kmr kunna bli aktiv här igen (: Så Se you later aligator ;)


glöm inte att jag finns på tele (: för er comviq nördar som mig ;9


  


Lilla jag pryder inlägget (: Glöm nu inte kommentera också! (:


Av Emelie - 12 augusti 2010 17:28

Idag har Tezzan, med sin söta samojed Tozzy vart hemma hos mig :D dem kom runt 9:tiden.. vi tog en lååång promenad förbi kossorna och över åkrarna! (: Mysigt var det och hundarna skötte sig galant (: Sedan ca 1-2 timmar senare när vi kom hem tog vi varsin glass, och självklart fick hundarna dela på en med (: Sedan spelade jag och Tezzan Buzz Holywood medans hundarna vilade (: Efter det fick Tozzy leka med syrrans hund, Jasmin (: Sen fick Ninja vara med en stund också (: Sedan in igen, och hundarna fick mumsa på litet gott och sedan ut igen på en ny promenad, som också blev en lång promenad (A) haha! Denna gången ner till den "lilla" ån som blivit översvämmad och va ENORM och väldigt DJUP.. aja Ninja var glad och rusade i för att simma och hundarna verkligen njöt av att få bada och leka i lugn och ro! (: blev en hel del fina bilder och även ett par filmsnuttar faktiskt.. filmen finns ute på youtube och bilderna på min bilddagbok (: Länken till min bilddagbok hittar ni till h&o

Av Emelie - 12 augusti 2010 17:03

okeej, för er andra som hänger på, ah framför allt bdb och liknande så vet ni att det finns många olika sorters "test" där man svarar på frågor och liknande. Själv roar jag mig och fördriver dötid med sådant när jag inte har bättre för mig.. Hittade ett, som typ.. ger lite bättre "inblick" i vem jag e kanske? så tänkte göra det här nu i detta inlägget.. och är det något mer ni undrar över så kan ni ju utnyttja NYA funktionen där ni LÄTT kan ställa era frågor till mig! (: Så ös på med era frågor bara (:


SKULLE DU HELST
1. pierca tungan eller läppen?- tungan (:
2. vara seriös eller oseriös? - beror på sammanhanget ju
3. Dricka grön eller röd mjölk? - röd!

4. Brinna upp eller drunkna? - drunkna
5. Umgås med dina föräldrar eller vänner?- vänner

SVARA ÄRLIGT
1. tycker du om någon nu? - ja (A)
2. har du skolkat? - nja.. ^^
3. varmt eller kallt? - varmt!

4. soligt eller regn? - sol!!

5. fanta eller cola? - Fanta (exotisk)

6. är du nyttig av dig? - ganska

OM MIG
1. vad heter du? - Emelie
2. syskon? - 4
3. Vart bor du? - sverige
4. Hur många barn vill du ha? - 1
5. Vill du gifta dig? - Nej

6. Favorit tid på dagen? - hmm..
7. Humör just nu? - stolt och glad :D

8. Sugen på just nu? - chocklad x)


HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA
1. Pussat någon? - jao, tror det va inom 24 timmar?
2. Sjungit? - nej ^^

3. Blivit kramad? - ja
4. Känt dig fånig? - haha ja!
5. Saknat någon? - åja
6. Dansat galet? -  nej
7. klippt håret? - Nej
8. Gråtit? - nja, nästan i alla fall

GREJER
1. Har du blivit jagad av polisen någon gång? - nej
2. Har du en hund? - Jaaa ! :D
3. sover du helst ensam eller med någon? - haha.. ska vi verkligen ta upp det?;)
4. Tror du på spöken? - ja
5. Är du mörkrädd? - ibland så
6. Vad vill du ha just nu? - CHOOOOOCKLAD


KÄRLEK

1. Är du singel nu? - Nej
2. Föredrar du långa förhållanden istället för korta? - långa
3. Är du redo o satsa på ett seriöst förhållande nu? - jaa <3

4. Har du dumpat någon och sedan ångrat dig? - nhe

5. Har du någon gång varit riktigt svartsjuk? - ja :$
6. Har du hållt på med någon för att göra någon annan svartsjuk? - nej
7. Har du varit på en blind-date? - nepp
8. Sagt jag älskar dig till någon och verkligen menat de? - ja, varje gång jag sagt det
9. Saknar du någon av dina ex? - inte direkt

10. Somnat gråtande pga kärleken? - joo
11. Brukar du tänka på dina ex? - ibland
12. Nån kärlekslåt som påminner dig om någon? - jao

KOMPISAR

13. Har du nån bästa vän? - jag har flera faktiskt. :P
14. Är du ofta med dina vänner? - nja, beror på vad du menar med ofta?

15. Vad brukar ni hitta på? - allt möjligt (:

16. Kan du vara dig själv med dina kompisar? - ja
17. Vem vet mest om dig? - haha ! Syrran faktiskt.. konstigt nog

OM DIG

1. Hur gammal är du? - 17 snart
2. Hur lång är du? - 164 cm tror jag
3. Vart bor du? - Vara
4. Är du nöjd med ditt rum? - nja, kan ju alltid bli bättre men e väll inte så illa?
5. Villken är din riktiga hårfärg? - brun

6. Vad väger du? - hmm.. osäker men mallan 55-60 kg (:
7. Har du någon sjukdom? -  mentalt sjuk? :') haha nja skoja bara.. men jo det finns det allt

8. Är dina föräldrar skilda? - ja
9. Gillar du skolan? - faktiskt
10. Hur svarar du i telefonen? olika, men oftast "ah de e Emelie"

VAD

1. Åt du senast? - macka

2. Drack du senast? - fanta

3. Har du på fötterna? - strumpor (:

4. Lyssnar du på just nu?- min snarkande hund (:
5. Gillar du mest hos dig själv? -  hmm.. va väll håret innan jag klippte mig.. får la säga magen då x)


så, nått mer du undrar? :D just to ask :D puss på dig ! (:

Av Emelie - 12 augusti 2010 17:00

Jag vet inte, om detta bara e min åsikt eller om det finns någon därute som håller med mig? I alla fall så nästan irriterar jag mig på ponnyryttare ibland. Dem som tänker, jag har 3 ponnyår kvar, är förstor för min nuvarande, vi säljer den och köper en lite större. Jo visst du har nytta för din nya ponny i 3 år, du kan fortsätta i tävlingsklassen för ponny i 3 år.. men till vilken nytta? Du skapar bara band till denna nya ponny som du snart måste sälja och köpa stor häst, varför inte köpa stor häst direkt? Du slipper bli ledsen och sälja din bästa vän väldigt fort igen i alla fall.. Sen vet jag att många ryttare inte skapar starka band till sina hästar, utan har dem endast för att lyckas bra på tävlingar.. detta tycker jag också e fel. Du kan inte bara ha hästen för det roliga lixom, skaffar du häst har du ett ansvar och du har en vän för alltid lixom.. men som sagt, e detta bara mina åsikter? Borde man uppoffra sina sista ponnyår och gå upp till storhäst? det e vad jag gjort.. har i stort sett alltid ridit stor häst för den delen med..  och jag ångrar inget alls! Rider ponny ibland och tränar mesta dels på stor häst och trivs kanon med detta!


Dela gärna med dig av dina åsikter, bjuder på en gammal bild på Flayen, en häst jag utbildade ett tag innan jag gick vidare till en annan som behövde mig mer! (:

glöm nu inte kommentera din åsikt, och vill du gästblogga? Läs inlägget som heter just gästblogga så  ser du mailen du ska skicka ditt inlägg till för att få det inlagt! (:   

Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards