livetsommirakel

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Emelie - 21 juni 2010 19:35

Igår, Söndagen den 20/6-2010 så åkte jag till Ingvar och myste med bästaste hästarna ! (: Solskens Nisse (Nisse) & Håkenstorps Delwin (Delwin) är två superfina travare som Ingvar har och som jag sköter om så gott jag kan (: Delwin brukar jag rida ut på ibland och Nisse ska jag jobba med nån dag så han blir lika trygg att sitta på! (: Brukar mest pyssla om dem genom rykt, duchning, byte av hagar, små promenader/barbacka turer och massa mys i hagen! (: Självklart har jag alltid med kameran så har massa fina kanon bilder på dessa super fina hästar.

Och i söndags var inget undantag, kameran var med (dock med kassa batterier men fick flertalet bilder i allafall! Så bjuder på åtminstone en bild på dem var sedan får ni lov att besöka min bilddagbok för fler bilder på dessa skönheter !

Länken till min bilddagbok hittar ni i menyn till höger!


Håkenstorps Delwin


  Solskens Nisse & jag (:  


Fotograf till översta bilden : Jag
Fotograf till understa bilden : Min lillebror Andreas
Sträng copyright på ALLA bilder på min blogg! Aceptera detta är du snäll (:

Glöm inte kommentera, och som sagt för mer bilder besök min bilddagbok! (:

Av Emelie - 21 juni 2010 19:20

Okej, idag när jag kom hem från morgonpromenaden med hundarna så hade min söta lilla Baltaz lagt sig i lillsyrrans garderobb och fått sin första unge. Denna ungen är gigantisk och jag funderar på att kalla han/hon Trulls eller något... han är lite tuffsig och trullsig, pigg som få, fet som sjutton och piper riktigt högt ibland x) haha ! En liten Trulls e det med andra ord. Tyvärr så har hon inte efter 12 timmar fått ut dem andra ungarna men utdrivningen kan pågå mellan 2-24 timmar. Och sedan är Baltaz en väldigt liten katt av sig och ungarna är inte små ska ni veta. Så ska massera magen på henne regelbundet och hoppas att dem andra och moderkakan kommer ut snart! Vill inte vara med om att min lilla älskling dör för mig. Tänkte bjuda på en bild här på bloggen, men för bättre bilder och fler bilder får ni lov att besöka min bilddagbok faktiskt. Länken hittar ni till höger i menyn "Länkar" (:


Baltaz & sin första unge "Trulls" (:

     


Presentation


LivetSomMirakel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

språkmöjligheter

Klottra nått roligt (:


Ovido - Quiz & Flashcards